Bliv fri for muskelsmerter én gang for alle

Muskelsmerter har vi alle har et ønske om at leve uden, men samtidigt er det noget vi alle har oplevet til tider. Disse smerter forsvinder som regel helt af sig selv i løbet af kort tid, men det er der desværre ingen garanti for. Anti-inflammatorisk medicin og fysioterapi kan i enkelte tilfælde være en nødvendighed, for at slippe af med muskelsmerterne.

Hvorfor får vi muskelsmerter?

Årsagerne til muskelsmerterne er naturligvis forskellige, da vi som mennesker jo ikke er ens. Træningsømhed er nok den mest hyppige årsag. Det opstår som oftest, hvis du bruger nogle muskelgrupper på en anden måde end du plejer. Men samtidigt kan det også blot opstå ved overbelastning. Smerter i musklerne også være på grund af en sygdom, som er med til at give dig følelsen af ømme muskler. Du kan selvfølgelig også opleve muskelsmerter uden en konkret årsag.

Kan man forebygge muskelsmerter?

Muskelsmerter kan heldigvis forebygges, og vi giver dig de absolut bedste råd i den forbindelse. Her mener vi, at det er en god idé at se nærmere på kosttilskud, som indholder de rette vitaminer. Med henblik på vitaminerne, er det især D-vitamin der er med at at vedligeholde dine musklers funktion. Derfor anbefaler vi blandt andet kosttilskud, når du vil forebygge smerter i musklerne. Med dette produkt styrker du også kroppen i sin helhed, hvilket selvsagt er godt for dig.

Er der forskel på muskel- og ledsmerter?

Der er en stor forskel på muskelsmerter og ledsmerter, så disse må derfor ikke sammenlignes. Muskelsmerterne er som udgangspunkt nemmere at behandle selv. Dette kan eksempelvis gøres ved at aktivere dine ømme muskler. Hvis du derimod har problemer med ledsmerter, vil fysiske aktiviteter ikke have nogen positiv effekt. I den sammenhæng kan vi nævne at ledsmerter som oftest er kortvarige.

Fysisk aktivitet er godt

Hvem er mest udsat for muskelsmerter?

Heldigvis er der intet, som har være med til at bevise, at smerter i musklerne er noget arveligt. Smerter i muskulaturen omkring skuldre og nakke, er noget der hyppigt ses ved personer med ensformige belastninger. Det kan for eksempel være computerarbejde, ensidige løft, stillestående og fastlåste arbejdsstillinger. Dog er det desværre yderst sjældent, at smerterne i den sammenhæng kan godkendes som værende arbejdsrelaterede. Undersøgelser viser endvidere, at kvinder oftere er ramt af muskelsmerter.

Er muskelsmerter farlige?

Smerter i musklerne er som udgangspunkt ikke farlig, men derfor skal du stadig tage dem seriøst. Det kan nemlig være et tegn på mere underliggende lidelser. Så vi anbefaler at du til enhver tid er særligt opmærksom, såfremt du oplever muskelsmerter helt ubegrundet. I sådan en situation er det altid godt, at tage kontakt til egen læge. Dette gælder især, hvis du samtidigt oplever andre symptomer.

Måltidskasser sparer dig for tid

Virker motion på muskelsmerter?

Motion påvirker generelt kroppen i en positiv retning, og samtidigt har det en forebyggende samt lindrende virkning. Vi anbefaler derfor altid vores brugere til at motionere og dermed holde sig i god form. Fysisk aktivitet er ligeledes godt for din sundhed, så der er flere gode grunde til at dyrke motion. Det kan være du har en bestemt sportsgren du udøver, men det kan også blot være træning i et fitness center. Det er i og for sig underordnet – bare du husker det.

Kan man have muskelsmerter i benene?

Ja, du kan sagtens opleve smerter i de muskler der er i benene. Det er helt normalt og er noget de fleste har prøvet. Muskelsmerterne opstår typisk ved overbelastning. Det kan være du har været en tur i træningscentret og udført såkaldte squat øvelser. Disse øvelser kan udføres med og uden vægt. Muskelsmerter i benene kan derfor nemt forekomme, hvis du har lavet squat øvelser med for meget vægt i forhold til normalt.

Løbeshop har gode tilbud

Er det normalt at have muskelsmerter i ryggen?

Det er naturligvis ikke normalt at opleve nogen former for smerter, hvad enten det er i ryggen eller andre steder. Men hvis du oplever smerter i rygmuskulaturen, så er disse som oftest opstår af en eller flere grunde. Måske har du siddet forkert i længere tid, løftet forkert eller trænet forkert i fitnesscentret. Muskelsmerterne kan selvfølgelig altid behandles med massage, fysioterapi eller bare ren afslapning.

Har du ledsmerter? Så kan du med fordel læse med her på vores side om ledsmerter.